AFK (v1)
2014 - 2017
Performance
Un personnage réel simule la marche, la course et des actions en faisant références à l'univers du jeux-vidéo au moment où le glitch se produit. Apparaissant à l'angle d'un espace d'exposition, il porte un costume pouvant servir à capturer les mouvements afin de réaliser un personnage numérique en temps réel, créant l'illusion d'être à la fois entre la réalité et sa simulation instantanée.
2014 - 2017
Performance
A human being appears at the corner of an exhibition space and simulates walking, running and actions, similar to the world of video games when glitch occurs. Fitted with a motion capture suit, enabling his movements to be captured, the performer creates metaphorically a virtual and digital character in real time and space. This gives the illusion of being between reality and its instantaneous simulation.
AFK (v1)
2014 - 2017
Performance
2014 - 2017
Performance
Un personnage réel simule la marche, la course et des actions en faisant références à l'univers du jeux-vidéo au moment où le glitch se produit. Apparaissant à l'angle d'un espace d'exposition, il porte un costume pouvant servir à capturer les mouvements afin de réaliser un personnage numérique en temps réel, créant l'illusion d'être à la fois entre la réalité et sa simulation instantanée.
A human being appears at the corner of an exhibition space and simulates walking, running and actions, similar to the world of video games when glitch occurs. Fitted with a motion capture suit, enabling his movements to be captured, the performer creates metaphorically a virtual and digital character in real time and space. This gives the illusion of being between reality and its instantaneous simulation.